[ Dodano: Sro 05 Mar, 14 10:39 ]
proponuje sie przejechać Citroenem C5 ja też myślałem że będzie super komfort według mojej octavii ale naprawde szału nie ma i nie chwale tutaj swojego;P dodam że chcialem wymienić octavie na C5 ale po przejażdzce zrezygnowałem
[ Dodano: Sro 05 Mar, 14 10:39 ]
proponuje sie przejechać Citroenem C5 ja też myślałem że będzie super komfort według mojej octavii ale naprawde szału nie ma i nie chwale tutaj swojego;P dodam że chcialem wymienić octavie na C5 ale po przejażdzce zrezygnowałem
No to bardzo dziwna sprawa bo C5 (zarówno hydro i na zawieszeniu zwykłym) zrobiłem dużą ilość km i jeśli chodzi o zawieszenie to między C5 a OIII jest odczuwalna różnica szczególne w hydro. A jeśli jechałeś C5 bez turba to była na 100% to wersja na zwykłym zawieszeniu. C5 z najmniejszymi silnikami nie ma w ogóle w opcji zawieszenia hydro.
Hydro nie hydro, na forum Rapida, są opinie użytkowników, że wyraźnie czuć wyższość 105KM na 4 i 5 biegu w stosunku do 85KM. Z tym, że goście przyznają, że w mieście nie czuć różnicy, ale na trasie i owszem. W Octavii 3 będzie to samo.
tak racja na 4 i 5 biegu czuć różnice. Na pierwszych 3 biegach nie zgadniesz czy to 85 czy 105km
A między 5 biegiem na 85 KM a 6 na 105 KM też tak czuć różnice jeśli mówicie, że przy konkretnych prędkościach są te same obroty silnika (była mowa np. o 140 km/h)?
Wydaje mi się, że są one podobne z tym, że w skrzyni 6 biegowej biegi są "krótsze"
PS. lukrys nie bywasz czasem gdzieś w moich okolicach abym mógł poznać ten silnik w tym aucie ? :P
Ok użytkownicy TSI 1.2 85km podzielili się swoją opinią i są zadowoleni z silnika. Kryty, którzy nie jeździli wersją 85km pomarudzili na nią. To teraz pytanie moje brzmi... Jaka fizyczna jest różnica między wersją 85km a 105km (pomijam skrzynię biegów 5 czy 6). Pytam serio bo mnie to ciekawi, a nigdzie nic o tym nie znalazłem.
różnica taka że jak wciśnieniesz na maksa gaz na 4 to lepiej pójdzie 105 km silnik;P a na 1,2,3 nie poczujesz różnicy;P
grzesk spotkanie można zrobić bez problemu. Jestem z okolic Katowic. Pozdrawiam
grzesk, Jak przeanalizujesz filmiki z przyśpieszeń 85 KM 5b i 105 KM 6b to zauważysz, że przy 140 jest różnica w obrotach 400-500 obr. Inaczej przy obrotach 3000 85KM ma niecałe 130km/h, a 105KM 6b ma 140km/h. Tak więc różnica jest.
Wątek z funkcji opiniotwórczo-doradczej przerodził się w wątek obronny silnika 85KM. Koledzy nikt tu nikogo nie wyśmiewa że kupił 85KM. To że inne auta jeżdżą gorzej lub tak samo, jak wspomniana C5 to tylko dobrze świadczy o Octavii, ale to nie o to chodzi.
Silnik 85 KM jest jaki jest, 105 KM też jest jaki jest. I który lepszy to jest subiektywne wrażenie, indywidualna potrzeba itp. Nie ma co na siłę przekonywać, że jest super, że Ci co nie jeździli się mylą itd. Suche fakty mówią jak jest, 85KM daje radę spokojnie w mieście, na trasie zaczyna zostawać w tyle za 105KM, a dodatkowo skrzynia 6b poprawia komfort jazdy autem i spalanie na trasie. I tyle w temacie. Jak komuś wystarcza 85KM, kupuje 85KM, jak będzie jeździł w trasie, lub lubi dynamicznie przyśpieszać i wyprzedzać, to wtedy 105KM będzie lepszym wyborem, a jak chce się czuć komfortowo to bierze 1.4 140KM i nie ma stresu.
Każdy stopień mocy wiąże się ze wzrostem kosztów zakupu i paliwa i to w sumie decyduje co bierzemy, a nie przesłanka, że mi 85KM wystarczy to taki kupiłem.
Prawdopodobnie, gdyby w tej samej cenie dawali 2.0 TDI DSG to każdy by taki brał, nie patrząc czy w mieście na 7000 km rocznie potrzeba mu diesla DPF czy nie.
Ja sam bym chciał mieć RS-a, ale kupuje się to na co w danej chwili możemy sobie pozwolić. Ja mówię ogólnie, że jak cię stać na auto za daną kwotę, a możesz sobie kupić lepsze niewiele w sumie dokładając to tak zrób, bo potem mimo, że będziesz miał kasę nie dołożysz silnika, skrzyni, klimatronika. A na widzimisie i wymianę rocznego auta na nowe nas zbytnio nie stać, a przynajmniej mnie. Stąd moje opinie, żeby brać 105KM 6b, bo wg. mnie ten silnik jest złotym środkiem dla kowalskiego, bo w razie, gdy po 2-3 latach zmieni nam się charakter jazdy (wzrasta przebieg i ilość tras) to jesteśmy do tego przygotowani.
Podoba mi się podejście, że zamiast wypasionego Rapida, bierzecie Octavie. Ja też bym tak zrobił. Inne auto, buda, komfort, bezpieczeństwo. Trochę boli gorsze wyposażenie i silnik, ale to można przeżyć.
Zbyt ambicjonalnie podchodzicie do tematu Więcej luzu.
Mi udało się jednego przekonać by wziął akurat 1.4 TSI, zamiast 1.2TSi. Zjechał z Elegance na Ambition i cieszy się, bo auto ładnie się zbiera, a poza tym jak kupował zimówki to sprawdził ile kosztują opony 17 i zwątpił, a takie felgi by dostał w Elegancie. A poza tym założył pokrowce za 80 zł i cała tapicerka Elegance poszła pod szmaty. :|
hej, przed zakupem Octavii tez sie zastanawialem czy brac 85KM czy 105KM... przetestowalem 3 silniki (niestety kazdy w innym modelu Skody bo testowa Octavia byla tylko 1.4).
Silnikiem TSI 1.2 85KM 5biegowa testowalem w Fabii; TSI 1.2 105KM 6 biegowa w Rapidzie; TSI 1.4 140KM w Octavii - wszystkie auta do jazdy testowej. Kazdym przejechalem podobna trase (jakies 30km - trochu obwodnica; reszta miasto) i co ciekawe w kazdym mialem podobne spalanie okolo 6.4 - 6.6 litra
Wrazenia z jazdy: w 85KM w Fabii trochu brakowalo 6 biegu przy predkosciach powyzej 110km/h; 105KM w Rapidzie super chodzil (3 osoby na pokladzie) lepiej sie zbieral; jesli chodzi o dynamike to 1.2 85KM w Fabii bylo w pozadku ale powyzej 100km/h brakuje 6 biegu - dodatkowo przy 3 osobach i wlaczonej klimie trochu brakowalo mocy ale do jezdy po miescie i okazjonalnej trasie powinno wystarczyc (a i autostrada popedzie bez probelmu ). Z tego co sprzedawca mowil to w Octavii ten 1.2 TSI 85KM jest trochu inny niz w Fabii bo w O3 jest juz pasek a w Fabii jeszcze lancuch i tez O3 ma zmienione programowanie - bardziej dopasowane.
W Rapidzie (TSI 1.2 105 6 biegowy) juz pieknie wygladalo wszystko. Zbieral sie dobrze, nie odczuwal braku mocy przy 3 osobach i klimie wlaczonej.
Octavia 1.4 140KM hmm super co tam duzo pisac...
Wybralem 1.2 105KM 6 biegowa w sumie ze wzgledu na skrzynie a i te pare KM dodatkowych nie zaszkodzi (katalogowo roznica w cenie pomiedzy 85KM 5 biegowa a 105KM 6 biegowato 4350zl - to juz trochu jest - przy dobrym rabacie wyszlo mnie 3900zl + -).
Jesli chodzi o silnik 1.2 105KM z 6 biegowa skrzynia to polecam wczorajszy tygodnik Motor nr 10 2014 - jest tam jest dlugodystansowy (40tys km) Octavii 3 TSI 1.2 105KM - fajne podsumowanie itp...
To co mnie zdziwilo to napisali ze ten silnik 1.2 TSI 105KM na dystansie 40tys km potrzebowal az 4 litry oleju na same dolewki... hmm wydaje sie strasznie duzo - przez pierwsze 15 tys km dolali jakies 3 litry oleju, u was tez silnik bierze tak duzo oleju?
grzesk, Jak przeanalizujesz filmiki z przyśpieszeń 85 KM 5b i 105 KM 6b to zauważysz, że przy 140 jest różnica w obrotach 400-500 obr. Inaczej przy obrotach 3000 85KM ma niecałe 130km/h, a 105KM 6b ma 140km/h. Tak więc różnica jest.
Hmm, jeśli masz gdzieś jakiś link do filmiku gdzie pokazana jest O3 1.2 TSI 85 KM to z chęcią zobaczę bo tej pory nie mogłem znaleźć aby porównać do 105 KM 6b gdzie jest jeden ładny z innymi testami. Owszem są filmiki z 85 KM ale to auta z poprzednim TSI na łańcuchu i nie wiem jak one się mają do tego z O3. A jeśli chodzi o obroty to na chwilę obecną posiłkuję się danymi jakie tu na forum piszecie i był post gdzie było napisane, że przy 140 km/h jeden i drugi silnik ma te same obroty. Jeśli tak nie jest to ktoś chyba coś nie tak sprawdził.
Dig Dug zgadzam się z Tobą i też bym wolał 105 KM czy nawet 140 KM ale będę brał to na co w momencie zmawiania auta będzie mnie stać i mam dylemat czy wziąć mniej wypasione 105 KM czy bardziej wypasione 85 KM, które będzie w tych samych pieniądzach, gdyż głównie robię trasy miejskie i podmiejskie gdzie szybciej niż 90 - 110 nie pojadę pod warunkiem, że nie ma tłoku na drodze a trasy gdzie mogę rozbujać się do 120 -140 km/h robię kilka razy w roku.
grzesk, Jak przeanalizujesz filmiki z przyśpieszeń 85 KM 5b i 105 KM 6b to zauważysz, że przy 140 jest różnica w obrotach 400-500 obr. Inaczej przy obrotach 3000 85KM ma niecałe 130km/h, a 105KM 6b ma 140km/h. Tak więc różnica jest.
Hmm, jeśli masz gdzieś jakiś link do filmiku gdzie pokazana jest O3 1.2 TSI 85 KM to z chęcią zobaczę bo tej pory nie mogłem znaleźć aby porównać do 105 KM 6b gdzie jest jeden ładny z innymi testami. Owszem są filmiki z 85 KM ale to auta z poprzednim TSI na łańcuchu i nie wiem jak one się mają do tego z O3. A jeśli chodzi o obroty to na chwilę obecną posiłkuję się danymi jakie tu na forum piszecie i był post gdzie było napisane, że przy 140 km/h jeden i drugi silnik ma te same obroty. Jeśli tak nie jest to ktoś chyba coś nie tak sprawdził.
Dig Dug zgadzam się z Tobą i też bym wolał 105 KM czy nawet 140 KM ale będę brał to na co w momencie zmawiania auta będzie mnie stać i mam dylemat czy wziąć mniej wypasione 105 KM czy bardziej wypasione 85 KM, które będzie w tych samych pieniądzach, gdyż głównie robię trasy miejskie i podmiejskie gdzie szybciej niż 90 - 110 nie pojadę pod warunkiem, że nie ma tłoku na drodze a trasy gdzie mogę rozbujać się do 120 -140 km/h robię kilka razy w roku.
ja ze swojej strony doradzam zdecydowanie wzięcie mocniejszego motoru. W tej chwili mam auto z dobrym wyposażeniem, ale słabym silnikiem - do 100km/h podobnie jak 1.2 85KM. Auto głównie jeździ na trasach podmiejskich, trochę po mieście, ale 1-2 razy miesięcznie trzeba pojechać w trasę. Co z tego że się nie psuje, ma fajny wypas, jak nie ma czym jechać. Nie jeżdzimy zbyt często w trasy, ale 1-2 razy wystarczy by sobie auto obrzydzić - popełniłem ten błąd raz i drugi raz tego bym nie zrobił. Ale to moje subiektywne podejście. Rzeczywiście najlepiej się przejechać.
grzesk, Ja mam podobnie, 90% jadę w mieście i dojeżdżam do miasta 80-90 km/h, ale ta kilka razy w roku jadę na trasę do Krakowa, czy nad morze itp. i wtedy czuję brak mocy i dużego hałasu w aucie powyżej 110 km/h. Drażni mnie to zważywszy na to, że za 3,5 tys zł. drożej miałbym lepiej, biorąc 1.6 16V i climatronik + pakiet dynamic. Ale wtedy nie miał mi kto doradzać + "wycieczkowicze" w salonie robili oczy jak cena rosła dokładając zamiast 1.2 silnik 1.4, do tego pakiet Joy itd. Po 2-3 miesiącach jak zobaczyłem że zrobiłem błąd to oczywiście było za późno. Tak więc ja radzę się zastanowić i może nie szaleć jak nie trzeba, ale też starać się nie iść po kosztach.
Filmików poszukaj sobie w necie, coś znajdziesz, może nie do Octavii 3, ale Leona znajdziesz. A to podobna sprawa. Nie jest ważne 0,5 sec w tę lub w tamtą jak i tak widać podczas przyśpieszeń 60-100 i 80-120, że różnica oscyluje wokół 2 sekund, a to jest naprawdę dużo.
Pewnie do takich jazd miejskich jak ja uprawiam 85KM i skrzynia 5 by wystarczyła, ale w przyszłości na pewno jak bedę kupować to będę szedł w skrzynie 6 lub DSG. Na razie jeżdżę F-2.
Filmików poszukaj sobie w necie, coś znajdziesz, może nie do Octavii 3, ale Leona znajdziesz. A to podobna sprawa. Nie jest ważne 0,5 sec w tę lub w tamtą jak i tak widać podczas przyśpieszeń 60-100 i 80-120, że różnica oscyluje wokół 2 sekund, a to jest naprawdę dużo.
Filmików z silnikiem EA211 85 KM nie jest za dużo. Leona jak piszesz teraz nie znalazłem ale wpadł mi w ręce filmik z Golfem VII i tak ktoś jedzie licznikowe 180 km/h na 5 biegu i ma około 3600 obr/min, przy 165 jakieś 3400 obr/min. Nie było mniejszych prędkości pokazanych ale na chwilę było ujęcie przy jak auto zwalniało przy prędkościach od 140 w dół było poniżej 3000 obr/min.
Kurcze bez jazdy testowej się nie obędzie... tylko w salonach nigdzie nie ma...
paweł2, Nie ma takich wartości sprawdzonych naocznie przez jednego kierującego. A ci co mogliby sprawdzić niestety tego nie robią. Ja w pracy jeździłem Rapidem 1.2TSI i dla niego sprawdziłem czasy, a przez analogie mas można z dużą dokładnością przyjąć, że Octavia też tak jeździ. Ponadto jeździłem też Yeti 1.2 tsi i też byłem pod wrażeniem tego silnika. Mimo większej masy i wielkości auto szło nieźle.
Rapid 1.2 TSi 105KM 6 b -
60-100 4 b - 7 sekund
80-120 5 b - poniżej 10 sekund
dla silnika 85KM i 5b wg. sprawdzeń w necie, jest to odpowiednio 9 i 12 sekund. Wiem że jest to obarczone pewnym błędem, ale póki ktoś nie zrobi testu to nie wiemy.
Nie chodzi w tym o dokładność pomiarów, ale o trend i ten jest korzystniejszy dla 105 6b. Co zresztą nie powinno dziwić.
Podobna zasada jest w przypadku 1.4 140KM i 1.8 180KM. Tu też jadą podobnie na początku, a dopiero w wyższych prędkościach rośnie przewaga 1.8. Ja tego nie sprawdzałem, ale tak piszą użytkownicy.
W 1.2 TSi 85KM i 105KM różnica będzie wyraźniejsza, bo mamy skrzynie 5b do 6b i z racji krótszych przełożeń auto lepiej idzie na tych biegach.
[ Dodano: Czw 06 Mar, 14 14:21 ] grzesk, Pewnie tak. Z tym, że zobacz czy masz wystarczająco kasy na wersje 105 KM z wyposażeniem jakie musisz mieć. Jak nie masz i mieć nie możesz to nie ma się co spinać. A jak masz, to wtedy sprawdzaj. Może łatwiej Ci będzie sprawdzić na Rapidach lub Fabiach. Jak tu poczujesz różnicę 85KM do 105KM i 6b to analogicznie będzie w Octavii. I wtedy zobaczysz. Wiadomo, że Octavia będzie zapewne 0,5 sekundy wolniejsza, a może będzie tyle samo, bo jest nowy silnik ?? Ja tego nie wiem. Sprawdź.
Skoro roznica w cenie, miedzy tymi silnikami jest taka mala, to nawet nie ma sie co zastanawiac.
Ktos napisal, ze na ten moment ma budzet tylko na 85KM, ale przeciez czas oczekiwania na o3 wynosi srednio 3miesiace, wiec jest czas zeby troszke dozbierac
Wiem ze nikt w momencie zakupu nowego auta nie mysli o wartosci sprzedazy w przyszlosci, ale daje sobie reke uciac, ze roznica w cenie sprzedazy miedzy 85 a 105, bedzie wyzsza niz obecna roznica cen zakupu. Wiekszosc osob nie bedzie chcialo kupic uzywki, z najslabsza wersja silnika.
Charakterystyka silnika 1.2 TSI 105KM.Rozkład momentu obrotowego oraz mocy.
Skoda Rapid 1.2 TSI 77kW 105KM
Przy czym warto dodać, że wykres dla 105KM jest dla skrzyni 6-biegowej bo tylko taka wersja jest dostępna w rapidzie. Dla mnie wniosek, że jak ktoś nie ciśnie auta, jeździ raczej spokojnie i rzadko ma ponad 3500rpm to te 3800zł (w przypadku przekładni 5 biegowej) można wydać w przyjemniejszy sposób albo np. dopłacić do kombiaka jak ktoś ma ograniczony budżet. Ktoś zresztą na forum pisał, że prawdopodobnie odpowiednim programem z obydwu silników uda się uzyskać ok 130KM.
PS.
Względem silnika 85KM w Fabii i Roomsterze dopłata do 105KM (przekładnia 5 biegowa) wynosi 2000zł. W Rapidzie 105KM z 6 biegową skrzynią jest droższe o 2500zł, a w O3 trzeba dopłacić odpowiednio 3800 i 4350zł :evil:
Witam.
Do Artur79m, podobnie jak Ty obawiałem się silnika 85 odbierając O3 w styczniu, niepotrzebnie.
Tak jak zapewniła mnie sprzedawczyni: pali mało, ładnie "się zbiera" i pozostawia 4 000 z hakiem w kieszeni. Na testach raczej trudno znaleźć, bo klienta "łapie się na wypasa" z minimum 1,4.
Szerokości i radości na 4659 (mm).
Pozdrawiam.
Do grzesk, jeżeli zależy Ci na wyposażeniu i nie masz "syndromu Lamborghini" na skrzyżowaniu to z 85 KM będziesz zadowolony w mieście i na trasie, nie zawiedziesz się. Jeżeli przełkniesz activ+amazing, i malowanie luster za 300 lub black piano lub chrom to postaw na silnik i skrzynię 6, bo tym się jeździ, a nie podłokietnikiem. Wszystko zależy od portfela.
A nie wiem czy zauwazyliscie, w tej chwili jest 1.2 85 KM 5 biegow, a 1.2 105KM jest w wersji 5 biegowej, 6 biegowej oraz automatycznej 7 biegowej.
Wiec powstal kolejny dylemat, bo z poczatku plusem mocniejszego byla skrzynia 6 biegowa, teraz jest i taki i taki. Roznica miedzy nimi to az 750zl :lol:
Komentarz